Bestaande corona-maatregelen verlengd t/m 28 april

Woensdag, 1 april 2020

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en een onhoudbare druk op de zorg te voorkomen, heeft het kabinet meerdere maatregelen getroffen die ook de sportvisserij raken.

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en een onhoudbare druk op de zorg te voorkomen, heeft het kabinet gisteravond bekendgemaakt de bestaande maatregelen te verlengen tot en met 28 april. Sportvissers moeten de huidige regels van de overheid dus minstens tot en met 28 april volgen.

Verder blijft staan dat viswedstrijden, net als alle andere evenementen, verboden zijn tot 1 juni. Niet alleen viswedstrijden, maar ook wedstrijdtrainingen, beurzen, cursussen, ledenvergaderingen en andere evenementen binnen de sportvisserij zijn opgeschort. Voor de nationale viswedstrijden is Sportvisserij Nederland in samenspraak met de federaties bezig een aangepast wedstrijdprogramma te maken voor na de zomervakantie.

Meer informatie is te vinden op de site van Sportvisserij Nederland.